Pedagoške rešitve

V tem delovnem paketu se ukvarjamo z vprašanjem kako kombinirano izobraževanje izvajati v praksi. Gre za konkretne aktivnosti učiteljev: kako načrtovati, kako izvajati pouk …

Delo zajema več povezanih faz:

1. Opredelitev elementov kombiniranega izobraževanja in pedagoških ter digitalnih kompetenc učiteljev poklicnih in strokovnih šol za kombinirano izobraževanje

Nastal je dokument »Opredelitev elementov kombiniranega izobraževanja ter pedagoških in digitalnih kompetenc učiteljev«, ki so ga pripravili univerzitetni partnerji iz vseh treh partnerskih držav. To je bilo prvo izhodišče za razmislek in snovanje nadaljnjih aktivnosti.

Elementi_KI

PRENESI DOKUMENT

Tri zanimivosti iz dokumenta:

2. Priprava načrta za usposabljanje učiteljev

Na podlagi izhodiščnega dokumenta ter analize potreb smo opredelili teme za usposabljanje učiteljev. Zbrane so v dokumentu »Traning plan«, ki predstavlja vodilo pri snovanju usposabljanj o kombiniranem izobraževanju. Vsaka od treh držav je izdelala tudi podrobnejši načrt, ki je upošteval posebnosti in potrebe tamkajšnjih učiteljev.

3. Usposabljanje učiteljev

Kombinirani pouk je pogosto domena posameznikov, ki jih tovrstno delo navdušuje, razmišljati pa je potrebno tudi o ostalih, ki jim tovrstno poučevanje (še) ni tako blizu. Kombinirano izobraževanje zahteva drugačne kompetence kot klasičen pouk. Razlikuje se že v razmisleku, ki ga učitelji opravijo ob načrtovanju, nadaljuje pa se s konkretno izvedbo, za katero morajo nekateri učitelji izostriti tudi digitalne spretnosti.

Učitelji vseh partnerskih šol se udeležujejo usposabljanja, kjer se učijo o osnovnih pristopih kombiniranega izobraževanja in kjer kombinirano izobraževanje izkusijo tudi na lastni koži.

V sklopu izobraževanja so učitelji izdelali učne priprave, kjer so upoštevali posebnosti kombinirane oblike pouka. Pri uporabi spletnih učnih orodij se pogosto zgodi, da ostanejo zgolj dodatek/popestritev. Pri načrtovanju kombinirane oblike je zato ključno opredeliti katere učne cilje dijaki dosegajo v šoli, katere na daljavo in katere v kombinaciji obojega. Pouk, kjer so vsi učni cilji doseženi v šoli, ni kombiniran pouk temveč je zgolj podprt z IKT tehnologijo.

Program se je po začetnem izvajanju usposabljanja učiteljev jeseni 2022 razširil. Januarja 2023 so se programu pridružili dodatni učitelji iz Slovenije, jeseni 2023 pa se je usposabljanju pridružila skupina učiteljev z Norveške, kar kaže na uspešnost projekta in vse večje zanimanje za kombinirano izobraževanje.

4. Pilotiranje kombiniranega izobraževanja med dijaki

Po opredelitvi vidikov kombiniranega učenja in pripravi načrta usposabljanja so učitelji, ki so se udeležili usposabljanja, začeli s fazo preskušanja kombiniranih pristopov v razredu. Cilj tega je bil prenos teorije v prakso in ocena učinkovitost kombiniranega pouka v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Učitelji so med usposabljanjem na lastni koži preizkusili kombinirano izobraževanje. Ta praktična izkušnja jim je pomagala bolje razumeti omejitve in prednosti tega pristopa. Za učitelje je bila to odlična priložnost, da razmislijo o svojih učnih pristopih in se prilagodijo spreminjajočemu se izobraževalnemu okolju.

5. Zbirnik dobrih praks

Ključnega pomena je, da učitelji k kombiniranemu izobraževanju pristopijo drugače kot k tradicionalnemu pouku. Eden od osrednjih poudarkov usposabljanja učiteljev je bilo načrtovanje kombiniranega pouka. Učitelji, ki jih zanima uporaba pristopov kombiniranega izobraževanja, bodo v Zbirniku dobrih praks našli vrsto uporabnih informacij. Gre za zbirko učnih priprav za kombiniran pouk, ki so jih zasnovali in uporabili učitelji v projektu.

6. Evalvacijsko poročilo in priporočila

Za evalvacijsko poročilo so bili leta 2023 zbrani podatki učiteljev in učencev, vključenih v pilotno izvedbo kombiniranega pouka. Statistična analiza, predstavljena v poročilu, ponuja vpogled v to, kako kombiniran pristop vpliva na poučevanje ter dosežke in motivacijo dijakov. Zadnje poglavje dokumenta ponuja priporočila za kombinirano učenje, ki temeljijo na raziskavah in izkušnjah celotnega projekta in je še posebej zanimiva za ustanove, ki želijo začeti izvajati kombiniran pouk.

Če bi se želeli o pedagoških rešitvah tudi poučiti, vabljeni v spletno učilnico.

Dostopnost spletišča

  • Navigacija
    s tipkovnico

Bljižnjice s tipkovnico

  • Ctrl+U Prikaže možnosti dostopnosti
  • Ctrl+Alt+K Prikaže kazalo strani
  • Ctrl+Alt+V Skoči na glavno vsebino
  • Ctrl+Alt+D Vrne se na domačo stran
  • Esc Zapre pojavno okno / meni
  • Tab Premakne fokus na naslednji element
  • Shift+Tab Premakne fokus na prejšnji element
  • Enter Potrdi/klikne fokusiran element
  • Preslednica Označi/odznači potrditveno polje